7. juunil toimus Eesti turismiettevõtete teenusedisaini ja teenuste digitaliseerimise meistriklassi 4. grupi lõpuseminar, mille raames esitlesid ettevõtted oma väljaarendatud turismiteenuste prototüüpe. Žürii lemmikuks osutus Piesta Kuusikaru talu, kellele anti ühtlasi üle 5000 euro suurune preemia, et meistriklassi käigus planeeritud arendused ellu viia.
EAS Turismiarenduskeskuse ja Eesti Disainikeskuse koostöös korraldatava meistriklassi eesmärk on viia motiveeritud turismiettevõtjad kokku Eesti parimate teenusedisaineritega, et arendada Eestis pakutavaid turismiteenuseid läbi teadliku disainmõtlemise teekonna ning kokkuvõttes pakkuda Eestit külastavatele välisturistidele elamuslikumaid teenuseid. Meistriklassi käigus valmis tervelt kümnel ettevõttel uue turismiteenuse prototüüp.
Võitjaks osutunud Piesta Kuusikaru talu on seni tuntud Piesta kaubamärki kandvate põnevate maitsete poolest, teenusedisaini meistriklassi osalema mindi aga sooviga pöörata end näoga rohkem külastaja poole. Piesta Kuusikaru talu peremees Hardi Nigulas rõhutas meistriklassi käigus toimunud suhtumise muutumise: „Oleme külalisi oma õuel ja talukohvikus alati hea meelega tervitanud, kuid tõelise elamuse pakkumiseks võiks külalislahkuse taustal olla siiski oluliselt läbimõeldum tegevusplaan.“
Meistriklassi käigus arendati välja lastega peredele suunatud programm, mis on mõeldud nii kohalikele kui ka Soomaa piirkonda külastavatele välisturistidele. „Väliskülastaja jaoks on Piesta Kuusikaru talu külastus terviklik elamus, kuna siin saavad sujuvalt kokku loodus, toit ja kultuur, mis on ühtlasi Eesti kui turismisihtkoha suurimad väärtused. Tänu meistriklassis omandatud teadmistele oskame oma tugevusi paremini välja tuua,“ sõnas Piesta Kuusikaru talu perenaine Külli Eller.
Meistriklassi kõige suurem väärtus on programmi terviklikkus ja pikaajaline protsess, mille käigus tuleb omandatud teadmisi läbivalt ka prakikas rakendada. Lisaks teenuse disainimisele saadi väärtuslikke teadmisi digitaliseerimisest, mis on määrava tähtsusega nii külastajani jõudmisel kui ka teenuse osutamise eri etappides.
Meistriklassi 4. grupis osales edukalt kokku neli Pärnumaa ettevõtet, kelle ühiseks eesmärgiks on, et välisturistide Pärnusse jõuaksid ja siin pikemalt viibiksid. Viienda aastaaja poolest tuntud Soomaa piirkonnas asuv Põnka puhketalu arendas välja viie meele paketid loodust ja iseenda heaolu väärtustavale külalisele; teenust pakutakse eksklusiivselt väikestele gruppidele. Fishing Village Kaluriküla üllatas uudsete perepuhkuse teenuspakettidega, mis sisaldavad unikaalset veetaksoteenust Pärnu vanalinnast Kalurikülla ja keskkonnateadlikkust tõstvat prügipüügi teenust. Valgeranna seikluspark võttis fookusesse täiskasvanute grupid. Seikluspargi juhataja Robert Verlin sõnas: „Meistriklassi käigus arendasime prototüübi, mis hõlmab ka teisi Valgerannas tegutsevaid turismiettevõtteid, et koostöös kõnetada tiime ja meeskondi.“
Kuidas juhtus nii, et tihedas konkurentsis, kuhu teistest Eesti piirkondadest kuulusid näiteks ka V Spa ja hotell Arensburg, langes žürii valik just Piesta Kuusikaru talule? Daniel Kotsjuba, Riigikantselei Innoteami projektijuht-teenusedisainer, kes panustas meistriklassi läbiiviimisse nii koolitaja kui ka žürii liikmena, osutas, et Piesta tiim oskas arendusprotsessist enda jaoks maksimumi välja võtta: “Piesta keskendus programmis oma ärimudeli arendusele ning otsisid, mis võiks olla nende väärtuspakkumise aluseks, millest klient huvitub ning kasu saab. Ettevõtjad proovisid ilma suuri investeeringuid tegemata käepäraste vahenditega päris klientidega oma teenust läbi mängida ning õppisid sellest, mida ja kuidas saab paremini. Samuti iseloomustas Piesta tööd kõrge kvaliteet ning suur ajaline panus, ilma milleta ei oleks pruukinud kõike jõuda lõpuni teha.”
Fotod: Eesti Disainikeskus
Kommentaarid puuduvad, lisa enda oma alt poolt!